dinsdag 26 april 2011

Concept exploratie verstelbare hak

De aandrijving van de verstelbare hak beweging zal ik door middel van perslucht laten gebeuren. Om dit te realiseren heb ik de prijzen opgezocht van componenten die binnen de gevraagde afmetingen liggen.
Voor een standaard, enkelwerkende cilinder komt dit op 40,3 euro per stuk uit (Festo, ISO 6432 cilinder ESNU-8-...-P-A vaste buffering en magneet enkelwerkend)
Een balg cilinder loopt al snel in de 200-300 euro. Dit valt dus zeker uit de boot. Omdat deze cilinder het meest geschikt was om de druk te maken ben ik op zoek gegaan naar andere oplossingen. Hierbij dacht ik aan CO bommetjes (luchtdruk wapens, fietsbanden opblazen, ...)

Nu ik de essentiele componenten ter beschikking heb, kan ik met een prototype gaan beginnen.
De schakelaars en het ventiel ontbreken wel nog.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten