Nadat de jury vorige week het voorlopig concept bekeken had, werd duidelijk dat het product niet het product was waar men om zocht.
Dat in acht nemend heb ik de belangrijke punten van de bedrijven nog eens opgezocht.
Daaruit valt vooral op te maken dat de producten in relatief grote oplages gemaakt moeten worden, ook is het belangrijk dat het na z'n levensduur weer goed gescheiden kan worden.
Bij Europal hebben we ook te horen gekregen dat het product best in een beperkte radius rond de fabriek gebruikt moet worden, dit omdat de transportkosten anders groot worden. Dit kan de concurrentie dan weer in het voordeel zetten.
Ook is het noodzakelijk om je product te voorzien van net dat ietsje meer dan de bestaande producten. De toegevoegde waarde is dus belangrijk.
Met deze punten in het achterhoofd heb ik mijn concept terug naar de basis gebracht.
De elektronica of koeling onderdelen maken het geheel te complex. Dus een niet aangedreven koelbox bleek ideaal te zijn.
Campinggebruikers op een festival zijn dan weer de ideale doelgroep voor een low budget koelbox zonder actieve koeling. Aangezien de festivals meestal met goed weer doorgaan, er een aanzienlijke hoeveelheid koude drank nodig is, het publiek er een bedrag voor over heeft, bedrijven zo goed reclame onder een groot en specifiek publiek kunnen verspreiden, ..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten